Fyllehistorier!

Jag är farlig som singel! För alltså omg!

Hade after work med mina kollegor för att fira av 2 som slutat (en bra ursäkt att supa till med sina kollegor också) så vi var ett glatt litet gäng som drog i väg från jobbet i fredag och gick en solig promenad (som bara skulle ta 5 minuter enligt expertis, men tog typ 40) ner till Mälarpaviljongen.

Vi var fler som hade samma tanke att nej men det blir en lugnt kväll för mig i dag.. Tja jag åt lunch 11 och käkade typ 2 äpplen sen blrev det rosévin, cigg, trevligt sällskap och tja ännu mer rosévin.. :P Haha ja! Fast vi käkade lite räckmacka också, som tur är! För vi satt där och diskuterade i fall vi skulle dra till Paradise men av någon (förbannat jäkla konstigt) anledning så hoppar vi in en en taxi och drar till mitt gamla jobb och förtsätter kvällen i den baren! Då var klockan typ bara 21 kanske och vi alla var heelt plagiata. 

Pinsamt!

(Då ska jag förklara varför det är så pinsamt, jo 1. jag jobbade där förut, hoppas inte att min gamla chef får reda på detta hmm haha! 2. Alltså det jobbar en skitsnygg fransman där som jag träffade på ute förra helgen.. Hade messat med honom under kvällen och tja han, eller kanske hans, kollega, vem vet, tjatade på att vi skulle komma dit.. Sagt och gjort, haha otippat!)

Alltså fy fan.. Fantastiskt ögonblick när min kollega hänger på min axel och berättar för honom om hur fantastisk jag är! ;) Han har ju tjatat om hur bitter han tyckte att jag var..

Rätt vad det är så försvinner min favoritbög <3 (man 21 år) och en tjej (kvinna 38 år) i väg till Paradise, såklart! Haha!

Jag tror att vi alla (inklusive min gamla arbetskollegor) skulle dra vidare dit men det slutade med att resterande från vårt gäng bestämade oss för att rulla vidare till en kollga som bodde i närheten. Omg.. Det var jag, 2 tjejer till, kollegan och hans kille, ja hans små hundar också såklart! Vi drack ännui mer rosévin! Och spelade "jag har aldrig" och "sanning och konka" tja, nu har man alltså sett hans berömda apparat (japp ryktet stämde den är fan gigantist!)

Dett sjuka kväll (det finns så mycket mer men det bör aldrig någonsin dokumenteras på internet) slutar gott, dock något (mycket) skamsen för min gamla kollega där (hahaha mitt sista mess från honom var typ halv 1 när han undrade i fall vi var på g till nattklubben, sen nada) men aja. Jag är dock fortfarande nyfiken på i fall min gamla kollegor drog till klubben eller ej! :P

Morgonen efter rullar jag och tjejerna (helt otroligt att man klarade sig med lätt huvudvärk, 2 whyskeydrinkar och typ 6 glas rosé senare..) i väg till jobbet och käkar frulle. Frukostkillen jobbade för ovanlighetens skull helg och diskaren var där också! Skön syn (tur att det var en extrapersonal i receptionen) när vi 3 kom där.

Jag som dagen innan har sagt "att jag skulle aldrig gå till jobbet utan smink" haha ja. Stackars mina städ tjejer! De fick ju chocken när de fick se sin annars ganska så (om jag får säga det själv) piffiga chef så där lite halv risig (dock inte risigast!) i köket en lördag förmiddag. De var i chock tillstånd!

Haha jag stannade dock kvar på jobbet i ett par timmar, hjälpe lite gäster och försöke (tillsammans med frukostansvarige och diskaren) att stänga av ventilationen i ett konferensrum, utan framgång så vi drog en en jäkla massa element! Det visade sig senare att ventilationen i det rummet adlrig har fungerat innan, men nu gör det det efter att några fläkt killar har gjort någonting! Vem fan har konferens på en lördag för i övrigt?!
 

Hahaha men jaja, man lever bara en gång! Fast jag känner dock att det börjar bli dags för en tid utan alcohol, jag brukar ju få ett ryck varje år och det är fan dags nu igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0