Ny spännande vecka!

Full med utmaningar! Spännande!

Minst sagt. Är fortfarande lite snurrig huvudet på jobbet. Bätte än förra veckan, fast kanske ändå inte, jo bättre. Lite, jag går i alla all inte vilse på våingarna längre, ok inte lika ofta. I början sprang jag runt, runt.

Börjar få med klarhet i hur jag ska lägga upp saker, min planering, rutiner. Det stora (gigantika rent av) frågetecknet är ju leverantörer, det är liksom fortfarande inte helt klart vad jag ska beställa in liksom. Får försöka ta det lite som det kommer.

Men jag vill ju ha alling pang, fasta rutiner på en gång. Svårt med offerter, fakturor och allt vad det är, följesedlar...

Så på detta har vi allt annat! Dessutom har jag ju kollegor.. Ett gott tips, kanske inte var ute och drick dig lite för full med jobbets typ två värsta snackisar första veckan.. Då och då under dagens kommer ordet fishshot up! :P Hihi. Fishshot, omg...

Har liksom redan blivit killad två gånger sedan jag började! Ena var andra dagen! Och lite smått sådära busvisslad på.


Försöker i alla fall att visa min bästa allra mest positiva men ändå bestämda sida. Har ju liksom allas ögon på mig,känns det som i alla fall. Har dock hört en massa bra saker om mig, men jag blir ju paranoid. Ni vet mig, minsta lilla grej blir jättestoor! Haha mitt horoskop sa åt mig (och alla andra vågar som läser Metro) att inte lyssna för mycket på mina känslor, eller vad det nu var. Knäppt, förra veckan kändes allting jättebra och mitt horoskop var bra hela veckan, denna veckan har det varit mindre bra liksom.

Jag vill bara få koll på jobbet. Koll. På så vid blir det lättare att driva saker och ting framåt.

Så vill jag komma bra överens med mina kollegor, saknar internskämten och känslan av att man faktist bryr sig om. Fy vad jobbigt det är att vara ny på en arbetslats. Speciellt som chef, ung på det dessutom, och så är det ju liksom jag som ska ha koll. Men det är med koll, det kommer med tiden jag vet. Vill bara inte känna att jag står och stampar, frustrerande. För jag vill ju liksom så mycket! Haha kanske lite för mycket på en och samma gång. Bra att jag inser det själv i alla fall.

Men jag försöker tänka på alla små saker som jag har gjort. Massa små grejer som i slutändan blir stora och värdefulla. Nej jag ska sluta vara så självkritisk, inte jobba ihjäl mig och få tid för träningen igen, och sova mycket, äta bra mat. Om man inte gör det orkar man inte fokusera och då blir ingenting gjort. Gått upp i vikt har jag gjort också! Vad hände med 1kg - i veckan?! Jäääkla julen.

Nej nu har jag fått ventilera lite (stackare) ska fixa i ordning mig och krypa ner i sängen. Jag har ju tagit sovmorgon också! 09:30, det är ovanligt sent för mig det. Men har två möten i morgon varav den ena är liksom nästan på kvällen. Har redan så mycket övertid, mer än 1 hel arbetsdag förra veckan faktist.

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0