Vad fort det går!

För en vecka sen var det: jag ska börja plugga och söka ett bartenderjobb så att jag kan jobba extra lite på helgerna.

Nu är det: fast tjänst på restaurangen, måste söka till att plugga på distans och ska jobba extra i en bar som föhoppningsvis leder till mer extra jobb. Jag tackade till och med nej till ett jobb i dag! Eller ja till att provjobba men, de skulle ha anställt mig.

Knasigt det är. Vet ändå inte om jag har gjort rätt val. Vad vill jag? på riktigt? Jo jag vill starta mitt egna förtag om några år. Men sen så ska det ju gå bra också, sen familj. Men familjs om ett år? Nej det är inte möjligt.

Vips så sitter man där om 3 år och undrar vart fan som hände? Vart tog tiden vägen? Vad hände? På riktigt. Det känns som ett helt nytt kapitel i mitt liv! Jag kämpar och tro mig jag kämpar hårt! Som fan!

Men jag är rädd att det i slutändan inte ska leda någonstans. Men jag antar att man måste våga chansa för att vinna helt enkelt!

Om man verkligen, verkligen vill något så går det, och jag verkligen, verkligen vill!

Så mina käre vänner, tro på Er själva och ge inte upp. Jag har lärt mig att hur grått det än ser ut så är det en själv som avgör hur ens framtid ska se ut. I de allra flesta fallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0