Jihoo

Min första dag på hotellet gick bra. Skönt att vara tillbaka! Men jag har blivit en sådan liten tjockis och det märktes kan jag säga! De hade beställt in ett par helt nya fina kostymbrallor åt mig, de passade inte!

Så jag fick ta på mig en kjol, samma sorts kjol som städerskorna använder och eftersom det ä för varmt för att ha kavaj på sig och kjolen inte hade några fickor så fick jag gå runt med ett förkläde (ett kort med en massa fickor, smidigt) och en vit t-shirt med hotellets namn på. Varför beställa in genomskinliga tröjor?! Säker något pervo! Men jag är typ ganska så jätte säker på att det är en kvinna som har hand om det.

Men i alla fall så har jag blivit tagen för en städerska, säkert ett flertal gånger i dag. Som när jag presenterade mig som husfru för den nya konferensvärdinnan  blev hon väldigt chockad!

Haha kul att träffa alla i repan igen. Ok inte alla, men att se dessa förvånade miner!

Nya anställda också. Ny personal i städet, fast hon verkade jätte trevlig!

Alltså det ska bli så skönt att börja jobba där igen! De andra husfruarna och min chef är helt underbara! Dessutom finns det ett gym på jobbet! Perfekt. Tränade där i dag också.

Fast, blää, äckligt, som fan, fisk! Självklart blev det fisk till middag för den fiskhatande lilla mig! Försökte lura kocken att jag inte åt fisk, men misslyckades! Blä! Men det smakade ändå helt ok, han hade kryddat den! Fast skinnet var kvar (lax) blää!


I morgon får jag min lön och ska åka och shoppa lite med Thunis innan jobbet! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0