Vem ringer mig halv 8 på en Lördag?!

Trodde att det var ännu ett härigt fyllesamtal från min käre Krullet. Trodde också att det var mitt i natten. MEn nej det var morgon. Ignonerade samtalet, men det ringde igen. Hann inte svara, sket i det men sen fick jag ett meddelande.

Japp hur som helst.

Inget fyllesamtal från Krullet, sötnosen. Ska i stället jobba vad min kollega kallade "ett långpass" 12-21. Kom igen 9 timmar? Mohaha när han börjar närma sig 20 timmar, då är det lite jobbigt.

Men är lite nervös (mycket) har så svårt för konflikter. MAn an säga att jag är väldigt konflikträdd. Speciellt när man vet att personen man ska möta är en sådan dra hal jäkel som ska försöka skratta bort allt.

Vad jag har gjort? Försökt bli behandlad rättvist. Tycker inte att han ska snacka skit om mig och vad jag gör för fel på jobbet. Speciellt inte med personer utanför jobbet som dessutom umgås med mina (inte så glada på den personen) föräldrar.

Som Fredde sa. Det kan bli värre. Jd det kan det bli, det kommer det att bli. Men jag tänker inte bli behandlad som en liten unge. Eller som skit som vanligt.

Lovade mig själv att börja säga i från och har upptäckt att det är oftast bättre. Om jag inte står upp för mig själv, vem ska då göra det?

Ingen alls, och det är precis därför som jag måste göra det här. Även fast jag tycker att det är skit jobbigt (!!) att få en utskällning, under arbetstid dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0