Typiskt mig att börja städa mitt i natten

Om man fick dammsuga nu skulle jag göra det också! Äskar att dammsuga mitt hem, det blir rent! (I alla fall för ett ögonblick..)

Har jobbat i dag, det är min jobbar helg. Skönt att veta att det arbetet man gör ger en en lön. Inte 54 fucking spänn om dagen! Det är sjukt, jag jobbar runt 8 timmar om dagen 5-7 dagar i veckan, för 54 spänn om dagen. Det jag tjänar i hop på praktiken är inte ens hälften av vad jag får på 2 dagars jobb. Om vi räknar så här 8timmarx5dagarx4veckor = 160 timmar i månaden. Så mitt riktiga jobb 12 timmar i månaden. Praktiklönen suger!

Men hellre praktik än att göra ingenting alls, så det är ju bra i alla fall.

Men i alla fall, har svinont i halsen! Vaknade i morse och hade så jäkla ont och det har bara blivit sämre. Har skit svårt att svälja alls. Blää! Kan inte ens hålla huvudet stilla när jag sväljer. (Men vad snuskigt allting låter!)

Köpte sådanadära "super halstabletter" när jag var sjuk sist. När halsont håller dig tillbaka, andävnd Strepsil! HAHA lögn! Dyrt skit är det också, vad är det 40-60 spänn typ? För halstabletter.

Det är så skönt, om 6 dagar kommer Aki hem. Det är härligt. Ska ligga och mysa och bara prata. Saknar det något enormt att bara kunna ligga i sängen och prata i flera timmar.. Älskade Aki! ♥

Katten är knäpp (ja det visste ni ju redan) men han tassar fram och tillbaka, in och ut ur lägenheten.

Håller på att vädra ur lägenheten också, men det börjar bli lite kallt. Lite frisk luft skadar ju nämligen inte, speciellt inte med hundarnas fiskar! Jäklar vad de kan stinka hundarna! På tal om dem, det var hämsk i natt. Jetro spydde som bara den. Han brykar gömma sig (i garderoben eller under köksbordet) eller gå till hallen (stackars hallmatta, det är hämskt) för han vet att man inte ska spy inne. Duktiga pojken. Men i går när jag hade lagt mig betädde de sig skitkonstigt djuren. Ja katten beter sig ju alltid lite knasigt. Han springer fortfarande fram och tillbaka och har sig egna lilla fest.

Men gick i alla fall ut med honom så att han skulle kunna "göra sin grej" men icke. Han lunkade bara lugnt på (som vi alla vet är det en ovanlighet) och käkade massa gräs (ko) sen en stund efter att vi hade kommit in spydde han igen, och i vardagsrummet! Bara att börja moppa! Vid 2 på natten. Stackars lilla gubben min, han gnydde för att han hade så ont. Eller för att han skämdes. Vi hoppas på det sista. Blev jätte orolig och ringde Aki. Som har en otrolig förmåga att göra mig på bättre humör.

Sen när jag vaknade i morse och gick (lunkade) ut i hallen på höll jag på att flyga på arslet! Fu f!

Det gick bra på jobbet i alla fall, haha alltid lika roligt när folk som känner igen mig och vet vilka mina föräldrar är börjar prata med mig. Bara låtsas att man känner igen dem också. Och pratar på om mina föräldrar lite.

Snackade med en tjej på mitt jobb i dag om hur svårt det är att få jobb nu. Det är svårt. Jäkligt svårt! Fick dessutom ett väldigt jobbigt besked i dag soom jag inte vill berätta om nu. Men ja, varför kan det aldrig bara lösa sig för mig och Aki? Ekonomiskt sett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0