Nattjobb.

Börjar om några timmar ska jobba 23-07. Ville prova hur det var att jobba natt. Typiskt mig.

Hade ställt klockan på 14, då var det fortfarande lite ljust ute men somnade om och gick upp strax efter 15. Låg och myste med bebisarna. Det känns som om att det är mitt i natten. Ni vet när man går upp ovanligt tidigt på morgonen och det är allderes mörkt ute och man undrar vad fan man gör uppe, det är ju natt? Hur ska jag orka i natt? Aja pigggnar nog förhoppningsvis till Annars, kaffe!

Men käkade frukost, gick ut med tjockisarna till rasthagen, duschade och gick till affären. Ser och känner mig helt slut. Massa killar glodde på mig. Vet inte vad det är men jag verkar ha någon slags utsrålning, sminkad, osminkad. Det verkar inte spela någon roll.

Köpte en sådandära måltidsersättningsbar, men jordnöt , caramel och choklad. Nja lite sådära halvgod 210 kcal. Galet. Men de hade inte min favorit, de jäklarna!

Varför la jag fram förslaget om att få jobba natt? Det känns fan som natt nu! Tycker inte om när det är såhära mörkt. Konstaterade också att jag knappt har fått se dagsljus på några dagar och solljus, närdå? Men på lördag får jag se lite dag och förhoppningsvis solljus, Jipii!

Är det bara jag, eller känns det som om att hösten och vintern försvinner i en slags dimma, en stor del av den gör det i alla fall. När man åker på morognen är det mörkt, när man kommer hem är det mörk. Får försöka gå en promenad i ljuset någon dag i helgen och bara njuta.

Är skitsugen på choklad! Ville träffa Amanda på en fika inne i stan och vara lite social med henne. Men hon skulle sitta hundvakt med Fredde. Någon annan dag. Nästa vecka blir bra, ska gå med housekeeping och de är trevliga av sig. Så kommer min älskling hem och jag är ledig i hela två dagar! :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0