Längtar

Jul. Mmmmm god mat (de åren jag firar med min familj i alla fall) musik, nostalgi. Inte så mycket längre kanske när mina föräldrar har flyttat men ändå.

Älskar julen. Det är så fint pyntat, musiken, gå runt och handla julklappar och så in dem! :D

Som sagt så ska vi i år fira med min familj (yes!!) och det ser jag verkligen fram emot. Visst jag och Aki kommer att sitta där som "de fattiga" och känslan vi julklappsöppningen "det är lugnt, vi förstår. Ni är fattiga!" Grr..

Nej vi är inte fattiga vi har en inkomst. Enkelt.

En grjej (bland såå många) som jag hatar med den här lägenheten är att det är väldigt svårt att julpynta! Förra lägenheten var superlätt! Denna, supersvår. Funderar så att hiva köksdörren och ha en julgran där. När vi köper hus ska jag och Aki köra en julpynt ala USA, massor (!!!!!) med julpynt ööverallt och en stor fet jäkla gran! Och ingen jäkla plastgran, utan en riktig. Som barrar utav bara helv! :'D Tyvärr så är det ju aldrig snö i Sverige runt jul och det, det är bara bajsigt!

Älskar högtider, men självklart har de tappat lite av sin glans, brukar inte ligga sömnlös flera timmag dagen före jul längre! ;)

När jag och Aki får barn ska jag tvinga dem att göra allt sådandära som jag gjorde när jag var liten, karva pumpa, plocka (aja baja) och pynta påskris, baka till påsken och massor till julen och lucia! Oj oj det är lucia om inte allt för många veckor. Inte lång tid kvar nu faktist. Haha i går på jobbet frågade några små grabbar om vi hade julkalendrar. Mmm ska köpa det i år också! Man bli inte för gammal!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0