Ei Soumilainen ehh Rostalainen?

Mohahaha skämde ut mig aningen i dag framför en kund som är finne.

Jo satt & väntade på bussen så ringer jag Joel som visar sig vara på Ålandsbåten, Han sitter & pratar med en finne.

Han säger till mig på finska att han gillar sin mamma & tror att att han säger jag gillar dig men upplysta honom o att han sa sin mamma.

Bestämmer mig för att mobba honom lite & lär honom säga: Onko vitto vapa (=är fittan ledig) måste säga det flera gåner innan han säger det till finnen & finnen brevid mig ser inte glad ut.

Haha men finnen som hon pratat mer säger: nononono!!

Han fattar fortfarande inte vad det betyder men får veta det av den finnen sen.

Men han säger att jag är finne så han ger henne luren & hon börjar babbla på finska till mig fattar typ hejpa (=tjena) men inte mer.

Hahaha, Springer ut från hållplatsen, Lämnar min väska & allt.

Försäker säga till henne: ei soumilainen, Rostalainen mun rakas soumilainen (vet att det är felstavat)

Så hon garvar åt  mig & vi pratar på engelska i ställer med finnars engelska är inte den bästa, Ber henne ge lufen till Joel så garvar hon lite till.

Haha han fick reda på vad onko vitto vapa betydde, Stackarn.

Men det pinsamma var just att kunden som är finne såg asförbannad ut, Men sen kom bussen i alla fall.

Hihihihi. Busigt, Snackar med en finne från Ålandsbåten.

Det åskar här, Det har regnat massa. Vill inte att det ska åska & regna ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0