Tips innan

Ni går in på ett möte tillsammans med alla avdelningschefer, ekonomiansvarige och direktören.

Kissa! Och drick inte kaffe om du inte har gjort det innan! Mötet tog ca 2 tim och halvvägs trodde jag typ att jag skulle dö.. Bara att ta skammen och mitt i detta viktiga möte tassa ut och smyga i väg till toaletten (som tack och lov låg precis breve!)

Aja ok det är vanligt förekommande men dålig timing! Pinsamt också, känn lite dissrespekt! Haha aja.

Det hände fan inte så mycket spännande i går (som inte är en risk att skriva här) haha fast jag raggade med en gäst i hissen! Haha ovanligt! Jag var i receptionen och skulle hämta en 125L soppsäck full med (ca) 2,5 m sammetsgardiner som har varit hos skräddaren för de skulle upp till tvätten (för att sedan strykas och hängas upp på rummen, ett jäkla jobb) då denna snygga engelsktalande gäst frågar min kollega om ett strykjärn, som då berättar om vårt strykrum (som ligger brevid tvättrummet smidigt nog!) och jag erbjuden mig att visa gästen rummet, men han skulle inte dit då.. Hur som helst!

Jag tog mig skittunga säck med gardiner och drog i väg den till hissen där snyggästen står och väntar! Så han är gullig och håller upp hissdörren och utrbrister på engelska "ska du stryka alla de där!?" Haha, att stryka sin skjorta kändes nog som ingentong just då! Jag skrattar och säger att japp, men först ska de tvättas, torka och sen strykas! Han tyckte synd om mig, ok jag nämnde ju inte att jag har personal som gör detta åt mig.. Man får ju inte verka dryg liksom!
;)

Men vilken rolig historia! Nej nu ska jag svepa resten av kaffen och fixa i ordning mig!

Puss! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0